Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.Szanowni Państwo, w związku z nowymi wymaganiami dotyczącymi ochrony danych osobowych określonymi w Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO), niniejszym przedstawiamy Państwu informację o przetwarzaniu Państwa danych osobowych w związku z zawarciem umowy. Prosimy o zapoznanie się z tą informacją wchodząc w zakładkę "polityka prywatności"

Przepisy gry halowych rozgrywek ChTKKF

Dodano .

I. Postanowienia ogólne.
1/ Miejsce rozgrywania zawodów - Miejska Hala Sportowa, Chełm, ul. Graniczna
2/ Liczba zawodników biorących udział w grze - 4+ bramkarz
3/ Minimalna liczba zawodników drużyny na polu gry - 3 + bramkarz
4/ Czas gry - 2 x 15 minut (2 min przerwy max)
5/ Wymiary bramek - 3 m x 2 m
6/ Pole karne - 6 metrów (linia ciągła)
7/ Punkt karny - 9 metr (na linii przerywanej na wprost środka bramki)
8/ Rzut od bramki - wykonywany ręką przez bramkarza z dowolnego miejsca pola karnego. Piłka jest w grze, kiedy opuści pole karne wykonawcy rzutu, w granicach pola gry.
9/ Rzut z rogu - wykonywany jest z punktu łączącego linię bramkową z linią boczną boiska (tolerancja do 0,5 metra w głąb pola gry).
10/ Rzut z autu - wykonywany nogą z linii bocznej lub zza boiska (tolerancja do 0,5 metra od linii bocznej). Piłka stojąca. Jeśli prawidłowo wprowadzona do gry przez wykonawcę rzutu z autu nie zostanie zagrana lub dotknięta przez innego zawodnika, po czym bezpośrednio z tego rzutu wpadnie do bramki drużyny przeciwnej – tak zdobyta bramka nie zostanie uznana. Sędzia zarządzi wznowienie gry rzutem od bramki przez drużynę broniącą.
11/ Uderzenie piłki w sufit nad polem gry - sędzia zarządzi rzut z autu na wysokości uderzenia piłki w sufit przeciwko drużynie, której zawodnik jako ostatni zagrał (dotknął) piłkę.
12/ Czas na wprowadzenie piłki do gry ze stałego fragmentu gry (rzut od bramki, rzut z autu, rzut z rogu, rzut wolny, rozpoczęcie /wznowienie/gry z punktu środkowego boiska) – wynosi 5 sekund od chwili ustawienia piłki do wykonania tego rzutu, względnie od momentu sygnału gwizdka danego przez sędziego – pod rygorem przyznania rzutu wolnego pośredniego dla drużyny przeciwnej.
13/ Odległość przeciwników od piłki przy rzutach wolnych, z autu i z rogu - co najmniej 3 metry
14/ Odległość zawodników od piłki podczas wykonywania rzutu karnego - poza linią przerywaną w obrębie boiska, umożliwiając przy tym swobodny dostęp do piłki wykonawcy rzutu karnego.
15/ Strefa zmian - obszar od linii środkowej boiska do krótkiej linii (niebieskiej) przecinającej linię boczną na wysokości krzesełek dla zawodników rezerwowych (pierwsze sektory krzesełek po obu stronach tunelu prowadzącego z szatni na plac gry).
16/ „Lotne” zmiany zawodników przeprowadzane są podczas trwania gry z zachowaniem zasady:
a/ zawodnik schodzący opuszcza pole gry przez linię boczną w strefie zmian
b/ następnie zawodnik rezerwowy wchodzi na boisko przez linię boczną w strefie zmian. Zmiana bramkarza na bramkarza rezerwowego może być dokonana tylko i wyłącznie podczas przerwy w grze, po uprzednim poinformowaniu o tym fakcie sędziego kontrolującego stronę boiska przy strefach zmian.
♦ W przypadku doznania kontuzji przez zawodnika z dala od strefy zmian, może on opuścić pole gry przez dowolną linię boiska, po czym – po uzyskaniu zgody sędziego – może on być zastąpiony przez zawodnika rezerwowego. Ewentualny powrót na boisko kontuzjowanego zawodnika może nastąpić tylko i wyłącznie w obrębie strefy zmian swojej drużyny.
♦ Ilość zmian zawodników podczas trwania zawodów jest nieograniczona. Zawodnik, który został wymieniony może powrócić na boisko jako rezerwowy zmieniający innego zawodnika.
♦ Zawodnicy rezerwowi oraz trenerzy (opiekunowie drużyn) zajmujący miejsce w strefie zmian swojej drużyny podlegają jurysdykcji sędziowskiej zgodnie z „Przepisami gry w piłkę nożną”. W/w zobowiązani są do zajmowania miejsc siedzących na krzesełkach dla zawodników rezerwowych.
17/ Pomiarem czasu gry zajmuje się osoba obsługująca tablicę elektroniczną, która włącza i zatrzymuje zegar na sygnał gwizdkiem oraz wyraźne wskazanie sędziego boiskowego. W przypadku awarii zegara odmierzającego czas gry obowiązek pomiaru czasu zostaje scedowany na sędziego boiskowego. Doliczenie – w takiej sytuacji – straconego czasu gry wskutek nienormalnych przerw w grze leży w gestii sędziego boiskowego, który zobowiązany jest w sposób widoczny zasygnalizować zawodnikom i publiczności ten fakt przed upływem regulaminowego czasu gry danej połowy zawodów – poprzez pokazanie palcami dłoni ilości doliczonych minut.
18/ W przypadku, gdy piłka zmierza do bramki, a w tym czasie czas gry danej połowy zawodów zakończył się i rozległ się sygnał dźwiękowy zegara czasowego – ewentualna bramka nie zostanie uznana. Bramka jest uznana za zdobytą wtedy, gdy piłka całym swoim obwodem przekroczy linię bramkową pomiędzy słupkami bramkowymi i pod poprzeczka – przed sygnałem dźwiękowym zegara czasowego.
19/ Czas trwania gry każdej połowy zawodów winien być przedłużony, aby umożliwić wykonanie ewentualnego rzutu karnego zarządzonego przez sędziego podczas trwania gry. Rzut ten musi być wykonany w sposób bezpośredni.
20/ Obowiązuje bezwzględny zakaz wślizgów na piłkę w zasięgu gry, za wyjątkiem bramkarza w obrębie własnego pola karnego – pod rygorem przyznania rzutu wolnego pośredniego dla drużyny przeciwnej.
21/ W sytuacjach zapobiegających utracie bramki (w obrębie gry - pole karne) poprzez wślizg sędzia ma obowiązek podyktować rzut karny.
22/ Jeśli piłka wyrzucona ręką (rękami) przez bramkarza – po uprzednim przechwyceniu jej z akcji lub z rzutu od bramki – nie dotknięta (zagrana) przez innego zawodnika wpadnie bezpośrednio do bramki drużyny przeciwnej to tak zdobyta bramka nie zostanie uznana. Sędzia nakaże wznowienie gry rzutem od bramki przez drużynę broniącą.
23/ Jeśli zawodnik wykona rzut z autu z boiska – sędzia zarządzi wykonanie rzutu z autu przez zawodnika drużyny przeciwnej.
24/ Jeśli zawodnik wykona rzut z rogu spoza boiska – sędzia zarządzi rzut wolny pośredni z tego samego narożnika boiska dla drużyny przeciwnej.
25/ Bramkarz po przechwyceniu piłki z akcji musi ją zwolnić z rąk w czasie nie przekraczającym 5 sekund.
26/ Jeśli zawodnik rezerwowy włączy się czynnie do gry przed opuszczeniem boiska przez wymienianego współpartnera – zostanie ukarany karą indywidualną, a w przypadku przerwania z tego powodu gry przez sędziego zostanie ona wznowiona rzutem wolnym pośrednim przez drużynę przeciwną z miejsca, gdzie zawodnik rezerwowy wkroczył na pole gry.
27/ Jeśli zawodnik wymieniany rozmyślnie opuści pole gry z dala od własnej strefy zmian (za wyjątkiem doznania kontuzji), a w jego miejsce wejdzie na pole gry zawodnik rezerwowy – zawodnik opuszczający boisko zostanie ukarany karą indywidualną, a w przypadku przerwania z tego powodu gry przez sędziego zostanie ona wznowiona rzutem wolnym pośrednim przez drużynę przeciwną z miejsca, gdzie zawodnik wymieniany opuścił pole gry.
28/ Zawodnik rozpoczynający (wznawiający) grę z punktu środkowego boiska może zagrać piłkę w dowolnym kierunku.
29/ Zawodnik rozpoczynający (wznawiający) grę z punktu środkowego boiska może zdobyć bramkę
30/ Jeżeli jedna z drużyn nie stawi się na boisku gotowa do gry najpóźniej
5 minut po terminie ustalonym przez organizatora, sędzia odgwizduje koniec zawodów, przyznając walkower - 3:0 - na korzyść drużyny przeciwnej.  
31/ Jeżeli zespół pojawi się na boisku spóźniony ponad 5 minut, mecz może być rozegrany jako mistrzowski, za zgodą drużyny przeciwnej.  
32/ W chwili, gdy drużyna w jednym sezonie rozgrywkowym otrzyma 3 walkowery zostaje automatycznie wycofana z rozgrywek.

II. Kary indywidualne.
1/ Żółta kartka - ostrzeżenie,
2/ druga żółta kartka dla tego samego zawodnika w meczu – w konsekwencji kartka czerwona – powoduje, iż drużyna wykluczonego z gry zawodnika bierze udział w grze w niekompletnym składzie przez okres 2 minut od chwili wznowienia gry po opuszczeniu boiska przez ukaranego zawodnika (lub do stracenia bramki).
2a) Za niesportowe zachowanie na ławce rezerwowych zawodnik , trener kierownik (osoba funkcyjna) może zostać ukarany żółtą lub czerwoną kartką, co ma odniesienie jako kara drużynowa. Po otrzymanie kary jeden z zawodników musi opuścić boisko  gry (drużyna gra w osłabieniu)
- żółta kartka - 1 min (po staracie bramki drużyna może uzupełnić skład )
- czerwona kartka- 2 min  ( do końca kary drużyna gra w osłabieniu )
3/ Bezpośrednie wykluczenie z gry (czerwona kartka) – powoduje udział w grze przez drużynę ukaranego zawodnika w niekompletnym składzie przez okres 4 minut od chwili wznowienia gry po opuszczeniu boiska przez wykluczonego z gry zawodnika (lub do stracenia bramki).
4/ Zawodnik bezpośrednio wykluczony z gry (czerwona kartka) w wyniku wybitnie niesportowego zachowania się polegającego na czynnym lub słownym znieważeniu innego uczestnika zawodów nie może brać udziału w jednym lub więcej meczach swojej drużyny w lidze . O wymiarze kary decyduje komisja do spraw Ligi CHTKKF (sędzia główny oraz przedstawicieli organizatora ligi).
a/ Zawodnik ukarany przez sędziego czerwoną kartką zostaje automatycznie odsunięty od udziału w grze w następnym meczu swojej drużyny.
W przypadku wybitnie niesportowego zachowania się zawodnika, za które został przez sędziego wykluczony z gry (czerwona kartka) – Komisja do spraw Ligi  ChTKKF może zastosować wobec niego dodatkową sankcję dyscyplinarną, w postaci odsunięcia go od udziału w grze w większej ilości meczy.
5/ Zawodnik wykluczony z gry (czerwona kartka) – pkt. 2 i 3 – nie może brać udziału w grze w tych samych zawodach, podczas których został wykluczony z gry oraz nie może zajmować miejsca w strefie zmian swojej drużyny, aż do czasu zakończenia tego meczu.
6/ Mierzenie kary czasowej leży w gestii sędziego stolikowego decyduje o uzupełnieniu składu drużyny po upływie kary czasowej.
7/ Zawodnik, który został wykluczony z gry (czerwona kartka) w wyniku otrzymania w meczu dwóch żółtych kartek – może brać udział w grze w kolejnym meczu swojej drużyny w lidze.
Żółte kartki otrzymane przez zawodników są kumulowane w kolejnych meczach ligowych i wliczane do kar drużyny w Klasyfikacji „Fair Play” ligi.
8/ Zawodnik który otrzyma 3, 6, 9, 12, ..., 21 żółte kartki musi pauzować najbliższy mecz.
9/ zawodnik wykluczony z gry (czerwona kartka) lub nie grający z innych przyczyn zajmujący miejsce na trybunach może zostać wykluczony z ligi za wybitne nie sportowe zachowanie.
10/ Zawodnik który notorycznie zachowuje się wybitnie niesportowo polegającego na czynnym lub słownym znieważeniu innego uczestnika zawodów zostanie wykluczony z ligi.
11/ Zawodnik bezpośrednio wykluczony z gry (czerwona kartka) w wyniku wybitnie niesportowego zachowania się polegającego na czynnym lub słownym znieważeniu innego uczestnika zawodów zostanie ukarany kwotą pieniężną w wysokości 50zł  na poczet zakupy nagród indywidualnych.
12/ UWAGA Używanie przez zawodnika słów niecenzuralnych (wulgarnych) skutkować będzie nałożeniem kary:
I – upomnienia słownego przez sędziego,
II – podyktowaniem przez sędziego rzutu wolnego pośredniego,
III – zejściem zawodnika z boiska na czas 1 minuty + żółta kartka
13/ Zawodnik, który otrzyma:
- 7 żółtą kartkę wpłaca 30 zł,
- 10 żółtą kartka 40 zł,
- 13 żółtą kartka 50 zł,
- każda kolejna żółta kartka 10 zł więcej.
14/ Zawodnik do momentu nie uregulowania kary finansowej nie będzie mógł brać udziału w rozgrywkach ligowych.

III. Klasyfikacja strzelców bramek.
1/ w przypadku bramki samobójczej – tak zdobytą bramkę zalicza się zawodnikowi drużyny atakującej, który jako ostatni zagrał (dotknął) piłkę, zanim nastąpił niefortunny kontakt z piłką zawodnika drużyny broniącej.
2/ sędziowie boiskowi zobowiązani są do zidentyfikowania strzelca bramki oraz wskazania w kierunku stolika sędziowskiego numeru strzelca bramki.
3/ w przypadku, kiedy stolik sędziowski nie funkcjonuje do zapisania danych strzelca bramki, bądź też danych zawodnika ukaranego karą indywidualną (nazwa drużyny, numer, nazwisko i imię) zobowiązany jest jeden z sędziów boiskowych pełniący rolę sędziego głównego danego meczu.
4/ w przypadku jednakowej ilości zdobytych bramek przez dwóch lub więcej zawodników o wyższej lokacie w klasyfikacji na najlepszego strzelca Mistrzostw decyduje wyższa pozycja jego drużyny w klasyfikacji końcowej.

IV. Sprawy różne.
1/ Prawo gry ma zawodnik wpisany do listy zgłoszeniowej drużyny po uprzednim zapoznaniu się z regulaminem oraz podpisem w przeciwnym razie drużyną zostanie ukarana walkowerem.
2/ W przypadku braku numerów na strojach sportowych kierownik drużyny względnie kapitan zobowiązany jest poinformować sędziego o jego danych personalnych w momencie strzelenia bramki lub otrzymaniu kary. Brak informacji spowoduje wpisanie bramki lub kary na innego zawodnika z listy drużyny.
3/ stały fragment gry wykonany z piłki będącej w ruchu – musi być powtórzony (za wyjątkiem wykonania rzutu z autu z boiska, bądź też rzutu z rogu spoza boiska, gdzie przepisy stanowią inaczej).
4/ wykonawca stałego fragmentu gry po prawidłowym wprowadzeniu piłki do gry nabywa ponownych uprawnień do zagrania (dotknięcia) piłki dopiero wówczas, kiedy zostanie ona zagrana (dotknięta) przez innego zawodnika.
5/ rzut wolny przyznany drużynie broniącej w jej polu karnym może być wykonany z dowolnego miejsca tego pola. Piłka jest prawidłowo wprowadzona do gry, kiedy opuści pole karne drużyny wykonującej rzut w granicach boiska.
6/ rzut wolny pośredni przyznany drużynie atakującej w obrębie pola karnego drużyny przeciwnej winien być wykonany z linii pola karnego (linia ciągła 6 metrów), najbliżej miejsca naruszenia przepisów gry.
7/ W pozostałych przypadkach nie ujętych w niniejszych regulaminie ma zastosowanie interpretacja wynikająca z obowiązującego wydania „Przepisów gry w piłkę nożną”.

 

chelmministermarszalkfederacjaczwartkitafisazgtkkfpowiatmosirmpecmpgkprrosclip,